Дошка - невід'ємний атрибут школи. Але останній винахід - інтерактивна дошка, це, мабуть, вершина усього того про що може мріяти вчитель.
Інтерактивна дошка поєднує в собі:
- Звичайну дошку, на якій можна писати спеціальним маркером.
- Демонстраційний екран, на який можна проектувати звичайне зображення, презентацію або відеоролик.
- Інтерактивний засіб навчання.
Найголовніше те, що керувати усім цим можна не відволікаючись від уроку, не підходячи до ноутбука, виконувати всі необхідні маніпуляції можна прямо біля дошки.
Основні переваги роботи на уроці з інтерактивною дошкою:
- дозволяє зробити навчальний процес ефективнішим;
- підсилює подачу матеріалу, завдяки використанню ресурсів інтерактивної дошки;
- надає більше можливості взаємодіяти з класом через взаємодію з дошкою;
- робить заняття цікавими, захоплюючими;
- економить багато часу на уроці, завдяки підготовці усього необхідного заздалегідь.
Проблема, над якою я працюю "Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках математики та інформатики". Саме, завдяки використанню можливостей інтерактивної дошки, увага усіх учнів класу ( учнів з високим рівнем знань, учнів, яких називають невстигаючими) легко утримується вчителем, адже кожної хвилини вони чекають від інтерактивної дошки і вчителя чогось незвичайного, цікавого, вражаючого.
Я вже говорила про підсилення ефективності роботи за допомогою інтерактивної дошки. Однак, багато педагогів вважають, що інтерактивна дошка - це чарівний пристрій, який миттєво змінить усю роботу в класі, варто лише її увімкнути. Це не так. Адже, сам вчитель визначає, як, коли і наскільки будуть задіяні функції дошки.
І головна перешкода - це незнання можливостей обладнання.
Давайте розглянемо деякі можливості інтерактивної дошки та етапи уроку, де їх можна використати.
1. За допомогою спеціального маркера можна писати по дошц,і як по звичайній і надалі зберегти відповідні записи, якщо вони потрібні. Робити записи можуть і учні, і вчитель.
2. Викостовуючи анімацію можна заготовити приховані відповіді і дозволити учням після відповіді перевірити себе.
3. Можна використати функцію множинного клонування для виконання вправ з вставкою відповідної букви, цифри чи знака.
4. Робота з шарами зображень дозволяє створювати більш складні інтерактивні слайди. Один з прикладів такої роботи з шарами є "чарівна дошка", через яку можна "протягнути" завдання і на сусідній частині побачити відповідь.
5. Також є можливіть створити відеозапис роботи зі сторінкою документа, а на уроці показати його.
6. Класичним для інтерактивної дошки є викостання так званої "шторки".
7. Легкими у роботі є анімовані вправи уже вбудовані у програму SMART Notebook 11
8. На завершення я б хотіла показати останній слайд, що використовується в кінці уроку для самооцінки своєї роботи
Дякую за увагу! |